Pages

22 Şubat 2016 Pazartesi

Airbnb ve Booking.com Karşılaştırması



Merhabalar,

Çok uzun yıllardır otel rezervasyonlarımın büyük bir kısmını Booking.com üzerinden yapıyorum. Son dönemlerde Airbnb'yi deneme şansım oldu. İki siteyi de mercek altına alayım dedim. Zira her ikisinin de hem avantajları hem de dezavantajları var. 

Öncelikle belirtmeliyim ki normal şartlarda yenilik seven bir insanım. Ancak Booking.com'un rahatlığına alıştıktan sonra Airbnb'yi denemek biraz riskli geliyordu. Yakın bir arkadaşımın ısrarları sonucu Airbnb üzerinden bir rezervasyon yaptık ve sorunsuz bir şekilde tatilimizi tamamladık.

Airbnb'den bahsedecek olursak:
  • Airbnb'nin en büyük avantajı herhangi bir otel odasına tıkılıp kalmak zorunda olmuyorsunuz. Bütçenize göre isterseniz evin bir odasını, isterseniz de evin tamamını kiralayabiliyorsunuz. Ortalama bir otel fiyatına kocaman teraslı, jakuzili bir evde keyif yapmak mümkün yani.
  • Rezervasyon işlemi biraz daha uzun sürüyor Booking.com'a göre. Kalmak istediğiniz eve karar verdikten sonra rezervasyon yapmak için ev sahibine talep gönderiyorsunuz. Ev sahibi onay verirse rezervasyon işleminiz kesinleşmiş oluyor. Bu da ev sahibinin vicdanına kalmış tabii, biz çok beklemek zorunda kalmamıştık onay için.
  • Benim beğendiğim evlerin çoğunun sonradan iptal seçeneği yoktu. Bu sebeple de ödemeyi hemen yapmamız gerekti ve sonradan iptal etmemiz gerekseydi de para iadesi alamıyorduk. Bu sebeple ev sahibinin sunduğu şartları iyice okumak gerek karar vermeden önce.
  • Konaklamaya gittiğinizde ev sahibiyle önceden haberleşmek gerekiyor. Evin anahtarını ya yakınlardaki bir dükkana bırakıyor ya da belli bir saatte ortak bir yerde buluşup anahtarı alıyorsunuz. Resepsiyon mantığı burada ne yazık ki yok.
  • Kiraladığınız evin temizliği size ait. Sadece ilk gittiğinizde temizlik yapılmış oluyor ve bunun için ödeme yapmış oluyorsunuz. Sonrasında maalesef otellerdeki gibi oda servisi bulunmadığından temizlik konusunda iş başa düşüyor. 

Booking.com'a gelirsek:
  • Son dönemlerde Booking.com'da da ev kiralama seçenekleri arttı. Buna rağmen ağırlığı hala oteller oluşturuyor. Airbnb'ye göre çok daha fazla seçenek mümkün. Benim için en büyük artılarından biri bu Booking.com'un. 
  • Rezervasyon süresi Airbnb'ye göre çok daha kısa. Bazı oteller kredi kartı istemiyor, ama kredi kartı isteyenler olsa bile büyük çoğunluğunda ödemeyi otele gittiğinizde yapıyorsunuz. Ben genelde "iptal edilebilir" otelleri tercih ediyorum planımda bir değişiklik olursa diye. Karar verdikten sonra bir kaç dakika içerisinde otelden onay mail'ı geliyor. Haliyle beklemek durumunda kalmıyorsunuz. 
  • Booking.com'un en büyük avantajlarından biri ise müşteri hizmetleri diyebilirim. Geçen sene gittiğimiz bir otelde sorun yaşamıştık ve otelden erken ayrılmak istemiştik. Otelin fotoğraflardaki gibi olmadığını belirttik ve Booking.com bizim masrafımızın yarısını karşılamayı kabul etti.
  • Diğer bir konuysa Booking.com'un "genius" dediği üyelik tipi. Konaklamalarınız arttıkça sizi genius sınıfına sokuyor ve birçok otelde ekstradan %10 indirim yapıyor. 
Ben her iki siteyi de seve seve kullanıyorum aslında. Ancak hangi site üzerinden konaklamalarınızı ayarlayacağınızı aslında sizin beklentileriniz belirliyor. Gideceğiniz tatilde daha çok dışarıda olacaksanız küçük bir otel odası da iş görecektir. Ben de genelde bu kafada olduğum için Booking.com bana biraz daha fazla hitap ediyor diyebilirim. 

En kısa sürede görüşmek dileğiyle :)

Sevgiler,
Zeynep











4 yorum:

  1. Çok faydali bir yazi. Ben de genelde booking kullananlardanim. Fakat evde kalmak daha keyifli geliyor, o şehirde yaşiyormuş gibi oluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok faydali bir yazi. Ben de genelde booking kullananlardanim. Fakat evde kalmak daha keyifli geliyor, o şehirde yaşiyormuş gibi oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorum için :)
      Booking.com'a alıştıktan sonra başka şeyleri denemek çok zor. Ama bazı şehirlerde evde kalmak hem daha ekonomik oluyor hem de dediğiniz gibi şehri farklı şekilde deneyimleyebiliyoruz.

      Sil
  3. Zeynep hanım ben son Belçika seyahatimde airbnb'yi kullandım ve muhteşem bir deneyimdi emin olun. tek başıma bir villada kalmak büyük keyifti..burada en önemli faktör ev sahibi şüphesiz.. benim ev sahibem melek gibi tontiş Rita teyze idi. çok samimi ve konforlu bir konaklama idi. bu site daha çok ailecek yada 3-4 kişilik kalabalık arkadaş grubuyla yapılacak tatillerde tercih edilebilir. ücretsiz iptal seçeneği yok genelde kademeli para iadesi sistemi var. booking.com'un en büyük artısı bu zaten, ücretsiz iptal.. her ikisi de göz bebeğimiz :)

    YanıtlaSil